Paikat jumissa? Kaikille sopiva kuntopiiri nyt SemiLivessä!

30.3.2021

Kristiina ”Krisse” Kivistö on personal trainer, kuntonyrkkeilyohjaaja ja ravintovalmentaja Helsingistä. Kristiina on nyt julkaissut ensimmäisen kuntopiirin SemiLiveen, missä koko keho saa liikettä nyrkkeilytekniikoita hyödyntäen. Haastattelimme Krisseä palvelusta saatavasta kuntopiiristä.

– Treeni sopii kaikenikäisille perusterveille ihmisille, jotka haluavat kohottaa kuntoaan kotona. Treeni sopii erityisesti päätetyöläisille, koska tässä treenissä laitetaan todellakin hartiat liikkeelle ja säännöllisellä harjoittelulla moni on kokenut nyrkkeilyn helpottavat päätetyöstä aiheutuvia hartiajumeja. 

–  Se on koko kehoa kuormittava treeni, jossa liikkeet tehdään suurimmaksi osaksi kolmen liikkeen sarjoina aikaa vastaan. Treenissä käytetään nyrkkeilylyöntejä nostamaan sykettä ja tehdään lihaskuntoa kehon omalla painolla. Mitään välineitä ei siis tarvitse hankkia treeniä varten.

Kristiinan kuntopiiriin ei tarvitse ostaa välineitä ja treeni sopii myös sellaisille, joilla on vähän kokemusta kuntoilusta. Kuntopiiri kehittää hapenottokykyä ja lihaskestävyyttä, sekä on hyvä tuki painonpudotukseen.

–  Jokaisessa liikkeessä käydään läpi tärkeimmät asiat tekniikoista, mihin on hyvä keskittyä. Olen valinnut kuntopiirin liikkeet niin, että ne sopisivat mahdollisimman monelle ja haastavimmista liikkeistä annan myös helpompia variaatioita. Käyn myös nyrkkeilytekniikat läpi, eli ei haittaa, vaikka ei olisi ikinä nyrkkeillyt! Lyönnit tapahtuvat ilmaan lyömällä, eli ei ole vaaraa satuttaa itseään, vaikka lyönnit ei olisi täydellisiä. Mutta jos et ole ikinä tehnyt esimerkiksi kyykkyjä tai punnerruksia, suosittelen henkilökohtaista ohjausta nettivalmennuksen sijasta. 

– Kuntopiirin suoritusajat olen valinnut sen mukaan, että vähän kokeneempikin treenaaja saa hien pintaan, mutta jokainen kuitenkin treenaa oman kuntonsa mukaan. On ok tehdä rauhallisempaan tahtiin kuin itse teen videolla tai lyhyemmän ajan. Kunto kehittyy ja jaksaminen paranee varmasti, kun alat treenaamaan säännöllisesti. 

– Tällä hetkellä varmasti monilla liikunta vähentynyt, kun ryhmäliikunta on tauolla ja työmatkat jääneet pois etätyön takia. Tässä treenissä kehität hapenottokykyä sekä lihaskestävyyttä. Lisäksi laitat veren kiertämään niska–hartiaseudulla ja parannat ylävartalon liikkuvuutta. Treeni sopii myös hyvin painonpudotuksen tueksi. Pääset samalla myös vähän tutustumaan kuntonyrkkeilyyn.

Kuntopiirin vetäminen etänä on Kristiinalle uusi asia, mutta treenejä on tulossa SemiLiven palveluun myös lisää.

– Kuntopiirin vetämisessä etänä on ollut totuttelemista, kun ei näe eikä kuule ketään. Kova halu olisi nähdä treenaajat ja miten liikkeet onnistuvat heillä treenissä. Kiva on ollut kuitenkin saada palautetta osallistujilta treenin jälkeen. 

– Seuraavissa kuntopiirissä keskitytään reisiin, pakaroihin ja keskivartaloon.

Krissen kuntopiirin löydät tästä linkistä!

tuoreimmat uutiset
{"post_status":"publish","post_type":"seminewsarticle","showposts":"8","sort_column":"date","orderby":"date","order":"DESC","suppress_filters":true}
0
    Ostoskorisi
    Ostoskorisi on tyhjä
      Aktivoi lahjakoodi